A jövőt illetően Európa egyik legoptimistább nemzete vagyunk

2022. augusztus 20. 10:00

A Mathias Corvinus Collegium Ifjúságkutató Intézetének öt európai államban végzett közvélemény-kutatása szerint a jövővel kapcsolatosan mi mosolygunk a legjobban.

2022. augusztus 20. 10:00
null

Ostromlott értékeink

Franciaország, Németország, Olaszország, az Egyesült Királyság és Magyarország 1000-1000 polgárának megkérdezésével készített közvélemény-kutatást az MCC Ifjúságkutató Intézete, amelynek eredményeit az „Ostromlott értékeink – Values Under Siege 2022” című tanulmányban tette közzé. A kutatók alapvetően arra voltak kíváncsiak, hogyan látják az egyes országokban: melyek a legfontosabb értékek, melyek azok, amiket át kell adni a következő generációnak, kik a legoptimistábbak jelenlegi helyzetüket illetően – és kik néznek leginkább bizakodva a jövőbe.

Az eredményekből kiderült: a nyugat-európai országokban – hazánkhoz hasonlóan – a család és a gyermekek a legfontosabbak. Ezt a másik négy vizsgált országban a barátok és a szabadidő követi, majd a munka és a nemzet következik, míg a vallás és a politika a fontossági lista végén kap csak helyet. A különbségeket jól mutatja, hogy

míg a magyarok életében meghatározó szerepet tölt be a munka, a vallás és a nemzet hármasa, addig például az Egyesült Királyságban ezek állnak az utolsó helyen a rangsorban.

A felmérésben részt vevő országokban főként a felelősségérzet, a tolerancia és a jómodor átörökítését tartják a legfontosabbnak a következő generáció számára. Ezzel szemben a legkevésbé jelentős értékként rendre a vallásos hitet jelölték meg. 

Rosszkedvünk tele?

Ami a jövőképet illeti: az olaszok és a franciák a legpesszimistábbak, a legbizakodóbbnak pedig a magyarok bizonyultak. Az is kiderült, hogy a magyarok érzékelik leginkább az intergenerációs fejlődést: azaz a legnagyobb arányban ők gondolják úgy, hogy saját helyzetük könnyebb, mint az előző generációé.

A kutatás eredménye szerint az európai polgárok úgy látják, hogy a társadalmat fokozatosan, reformokkal kell fejleszteni.

Ez különösen igaz a magyar társadalomra: az átlaghoz képest szignifikánsan többen értettek egyet azzal, hogy nem célravezetők a radikális, forradalmi módszerek, szemben az olaszok és a franciák egy részének markáns véleményével.

A magyar válaszadókhoz hasonlóan a nyugatiak is úgy gondolják, hogy az egyik legsúlyosabb problémát, a szegénységet segélyezés helyett munkahelyteremtéssel kell megoldani, mint ahogyan abban is egyeznek a vélemények, hogy a demográfiai problémákat nem a bevándorlás ösztönzésével, hanem a gyermekvállalással kell orvosolni.

Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
56október
2022. augusztus 30. 14:29
Jellemző, hogy a libsi attól kap agyf@xt, hogy végre optimisták vagyunk. Hiszen több mint egy évszázada dolgoznak ezerrel az ellenkezőjén!
Wallasz
2022. augusztus 30. 14:29
Baszkiiiii ez akkora hazugság hogy szinte nem lehet nem elhinni:DDDD ez viccc
foldizs
2022. augusztus 30. 14:29
Ez viccnek gyenge, komolynak meg durva lenne...
amaurote
2022. augusztus 30. 14:29
marketinges trükk: pozitív üzeneteket ismételgetni, ami által a nép elkezdi hinni azokat... keresztény marketing: "megvallás-teológia" - orbán főpapja, némethsanyi hozta be magyarországra, az usa-beli tévéprédikátorokat másolta le. régebben ez sima egyszerű okkult praktika volt, a korabeli marketing :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!